Menu

Dag 4- Marianne Jasperse

Vandaag loop ik LoLa. LoLa staat voor Lossen Laden. Op deze plek regelen we de verladingen van vrachtauto’s en spoorketelwagons. Dit gebeurt in de controlekamer en vanuit hier starten we de verladingen. Denk hierbij aan pompen starten en starten van verladingsprogramma’s.
Maar ook al het administratieve werk wordt hier gedaan. Zodra een chauffeur zich meldt gaan we de gegevens in het systeem verwerken. Via het ordernummer zien wij welk product de chauffeur komt halen en de hoeveelheid. De gegevens van de chauffeur, vrachtwagen en oplegger,
of van de chauffeur, vrachtwagen trailer en container worden meegenomen in het systeem. Containers hebben als voordeel dat ze op een ander vervoersmiddel getakeld kunnen worden (zoals een boot of een trein) om naar verre bestemmingen te gaan.

foto_1_bewerkt

 

Dit is de kant van de autoverlading in de controlekamer. Met het meest rechter scherm wordt alle administratie verwerkt. De overige 4 schermen geven mij meer procesinformatie.

 

 

foto_2_bewerkt

 

Goede communicatie met de operators op de weegbrug is ook belangrijk. Dus af en toe kijken hoe het gaat of een handje meehelpen is altijd goed!

 

 

foto_3_bewerkt

 

 

Nog wat vragen stellen en uitleg krijgen is ook nooit weg natuurlijk.

 

 

 

foto_4_bewerktEn dit is de kant waar de tanks in de gaten worden gehouden. Niet alleen level, maar ook temperatuur en druk. En ook alle scheepsbeladingen- en lossingen worden hier gevolgd.
Dit zijn twee grote aspecten van de controlekamer. Maar dat is lang niet het enige natuurlijk.
Bovenin nog wat camerabeelden, want je kan nu eenmaal niet overal tegelijk zijn!

 

 

Kijk ook eens op onze andere websites:

mijnscheikunde

sciencespace

natuurkundenl